Mladi doktor Fransoa Gelije nije imao sreće. Tek što je diplomirao, poslali su ga da stažira u klanici Prvog svetskog rata. Toliko mu se sve to zgadilo, da je tražio posle rata da se zamonaši.
Crkva to nije prihvatila, ali mu je predložila da radi u jednoj bolnici za umobolne. Sa zadovoljstvom je to prihvatio.
U bolnici, u brdima Bretanje, radili su stari Berže, psihijatar, još stariji Nene, neka vrsta domara i upravnika, bolničar Garan, nema grdosija iz obližnjeg sela i sestre karmelićanke. Fransoa nije primećivao sestre, a dugo ni pacijente.
Spavao je u bolnici i nije odlazio u obližnje selo Graonran. Pacijenti su bili neizlečivi slučajevi. Za sve vreme boravka u bolnici Gelije se nije sećao da je bilo ko dolazio da vidi svoje bližnje. Njihovi pacijenti trebalo je da umru što brže, po mogućnosti u miru. Gelije je radio sa pitomim pacijentima, trudeći se da ih proučava kada već nije mogao da ih leči. Doktor Berže i nemi bolničar Garan radili su sa opasnim pacijentima, koji su bili smešteni u malim, neudobnim i mračnim ćelijama, vezani lancima.
Tek 1932. godine Gelije je uspeo da prevlada emocionalni šok iz rata i kontaktira sa raznim medicinskim ustanovama u vezi sa psihijatrijom. Prvi put pokušao je da nešto učini za bolesnike. Godine 1937. umro je doktor Berže i Gelije ulazi među opasne bolesnike. S užasom je shvatio da je među životinjama a ne među ljudima. Shvatio je i to da nehumano postupanje sa njima može biti i jedini razlog njihovog ludila. Jedan ga je čovek ipak iznenadio. Neverovatno je bio miran, ali ipak odsutan. Razlog je Gelije otkrio u 'lečenju' koje je primenjivao njegov stariji kolega. Svi 'ludi' pacijenti bili su stalno drogirani.
Gelije je naredio da se većem delu pacijenata ne daju nikakva umirujuća sredstva, promenio je hranu, počeo da umobolne izvodi u šetnju i da im daje sitne poslove. Sedi i bledi, mirni 'opasni' pacijent ubrzo je povratio sjaj očiju i lekar je zaželeo da razgovara sa njim. Znacima, Garan mu je objasnio da ni pacijent ne može da govori, da je nem, a možda i gluvonem.
Stari Nene rekao mu je da je taj ludak odavno tu, bar šesdeset godina i da mu je ime Žak. Pomalo ironično dodao je da taj verovatno i nije lud, već su ga roditelji dali u bolnicu kao malog, samo zato što nije govorio. Rekao je još i to da je stari Fonten, koji je tu bio pre njega, govorio o Žaku uvek biranim rečima. Živeo je tu, u Graonranu, pa je to bila prilika da Gelije prvi put poseti selo.
Javio se seoskom starešini, spreman da nastavi posao doktora Beržea u selu i sa Neneom se uputio kod mnogo starijeg Fontena. Vratio se vrlo začuđen. Fonten je tvrdio da je Žak bio izuzetno star, najmanje sto godina. Pomenuo je i to da je čitavu dokumentaciju poslao bratstvu u Brestu tokom Prvog svetskog rata. Gelije je sutra napisao posmo bratstvu u Brestu i molio ih da mu napišu sve o Žaku. Bilo je jasno da taj umobolnik nije opasan. Bez dvoumljenja dr Fransoa Gelije prebacio ga je u prvi deo i dao mu čistu i svetlu prostoriju. Promena je bila vidljiva i Žak je, pokretima zatražio olovku i papir, mnogo papira. Umobolnik je pisao matematičke jednačine, crtao tehničke kontrukcije, ispisivao rečenice nepoznatog jezika. Uvek bi svoje crteže teatralno davao već sredovečnom dr Gelijeu, sa izgledom nadanja. Ovaj sve to nije razumeo i samo je crteže slagao.
Osgovor bratstva iz Bresta ga je dotukao! Mada su naglasili da je u pitanju verovatno greška, napisali su da je Žak u bolnici već više od tri storine godina, da se ne zna ni ko je, niti ko ga je doveo, i da nikad nije postavljena dijagnoza za njega. Neki sveštenik, koji ga je primio, napisao je da je izuzetno opasan i da ga treba izolovati. Gelije je bio zaprepašten. Tog jadnika držali su kao životinju toliko dugo a da ga niko nije lečio. Pokušao je da sa njim razgovara, ali je žaku, izgleda, bilo stalo samo da mu objasni crteže. Crtao je, pisao i crtao tada već neprekidno.
Jednog dana dr Gelije je izveo Žaka iz bolnice. Prošetali su kroz šumu i ispeli se na obližnje brdo. Žak je tada seo i nepomično gledao u nebo. Plakao je bez glasa, krupnim suzama. Iznenada, naišli su oblaci i prolila se letanja kiša. Pokisli ali srećni, vratili su se natrag u bolnicu. Doktor je bio uveren da će se nešto značajno desiti. Nažalost, tako je i bilo. Te noći, od upale pluća, uro je Žak. Iz očaja, ali i iz znatiželje, dr Gelije je izvršio obdukciju, prvi put posle studija. Žak je imao dva srca, drugačiju jetru, kratka creva i nije imao nikakve vidljive polne organe. Dr Gelije je to sve lepo zapisao, snimio i poslao na Medicinski fakultet u Parizu. Nikakav odgovor ili komentar nije stigao.
Kada se tokom Drugog svetskog rata, jedan inženjer iz fabrike 'Miraž' krio u njegovoj bolnici, dr Gelije mu je pokazao Zakove crteže. Uzbuđen, inženjer je prepoznao crteže reaktora, podmornice, nosača aviona, aviona-cisterni, teških bombardera, tehniku zamrzavanja, vasionskih brodova i baza. Mnogo toga nije, i pored svog znanja - formule su ga izluđivale - uspeo da shvati. Kada se povratio od čuda, rekao je da je taj stari umobolnik bio genije. Ali, ko je on bio? neobičan izdanak ljudske vrste ili vanzemaljac? Na to pitanje do danas odgovora nema.
Kanibalizam je, srećom, danas vrlo redak. Ako se izuzmu slučajevi kada su ljudi jeli druge da bi preživeli, naročito posle avionskih katastrofa u pustim krajevima, ljudožderstvo nije u modi. Postoje ipak plemena, ili bar njihovi delovi, kojima je ljudsko meso poslastica. za razliku od Antipodinija u Australiji koji jedu svoje umrle u pogrebnoj ceremoniji u smislu neke počasti, Maori sa Novog Zelanda uopšte ne prave razliku šta će ili ko će se naći u njihovom stomaku.
Tokom XIX veka je prijavljen nestanak više od 1.000 ljudi, uglavnom zatvorenika, koji su završili na trpezi Maora. Mada uklopljeni u današnju zajednicu na Novom Zelandu, zna se da Maori i dan danas vole da krišom omrste svoje brkove. Iako redak, kanibalizam i dan-danas postoji u srednjoj Africi, Novoj Gvineji, Južnoj Americi i Novom zelandu.